fbpx

Marknadsföring i Sociala Medier – Kostnadsfri E-Bok

För dig som verkligen vill skapa resultat

Vi ger dig råden hur du genom sociala medier interagerar med din målgrupp, skapar nya affärer och stärker ditt varumärke

Att lyckas på Sociala Medier

De flesta av oss använder oss av sociala medier idag. Som privatperson är tröskeln att komma igång väldigt låg. Men som företag med syftet att marknadsföra sitt varumärke, sina produkter eller tjänster ser läget helt annorlunda ut.

Tröskeln att komma igång på en professionell nivå är högre och en djupare insikt krävs. Det finns många aspekter att beakta och det kan vara klokt att läsa på för att undvika misstag.

Hanterar man sina sociala medier bra kan det bli en mycket lönsam investering. Vår kostnadsfria E-Bok innehåller tips som hjälper dig skapa bättre resultat i dina sociala medier.

Sociala Medier

Sociala medier är idag en självklarhet för många marknadsförare som vill stärka företagets varumärke, interagera i realtid med sin målgrupp, informera, sälja eller rekrytera.

Marknadsförarens roll är att skapa engagemang, sprida företagets budskap, skapa kampanjer m.m. Vilket är en utmaning som kräver förberedelser och ett löpande åtagande.

Rätt strategi, rätt budskap och till rätt målgrupp skapar goda förutsättningar.

Content Marketing

Innehållsmarknadsföring är en strategi som i korthet handlar om att publicera innehåll som är attraktivt och skapar värde för besökaren.

Marknadsförarens uppgift är att identifiera vad som skapar värde för besökaren, producera och publicera i rätt digital kanal. Syftet med innehållsmarknadsföring är att skapa trovärdighet och intresse hos besökaren. Detta är ett av de första stegen i säljtratten för att sedan ta besökaren vidare till att slutligen konvertera till kund.

Social Media Management

Social Media Management avser företagets löpande administration, marknadsföring och kampanjer i de sociala medierna. Denna kommunikation kräver en hel del förberedelser då det är en viktig del i företagets varumärkesuppbyggnad.

människor som arbetar med digital utveckling

Kunder som litar på oss

referens rörkraft
referens C/O nature
referens ework

Kostnadsfri E-Bok – Marknadsföring i Sociala Medier

Hur arbetar marknadsföraren?

I vår E-Bok Marknadsföring i Sociala Medier beskriver vi grunderna hur man jobbar för att uppnå resultat. Vi besvarar följande:

  • Hur skapar man engagemang?
  • Hur jobbar man med Content Marketing?
  • Hur skapar man en lönsam målgrupp?
  • 8 approacher man måste bemästra i sin kommunikation

Senaste hjältenytt

Ta del av vår kostnadsfria E-bok om Marknadsföring i Sociala Medier

Genom att skicka uppgifterna tillåter du oss att skicka e-boken till dig samt framtida kampanjerbjudande, tips & trix som hjälper dig utvecklas i din digitala kommunikation.

Du kan närsomhelst välja att sluta prenumerera.

Grattis, du kommer snart få en e-bok av oss!